Alla inlägg under januari 2012

Av Annicka Olofsson - 28 januari 2012 10:06

Lilleman har varit sjuk så då har jag inte ens kommit ut att gå en lunchpromenad.

Igår var maken sjuk så att åka och träna med en väninnan under förmiddagen som det var tänkt gick inte alls eftersom jag fick det fulla ansvaret för packeriet. Jobbade kl7.30-17

Så provveckan har snart gått och jag har inte ens hunnit hitta tid att komma iväg nu så hur ska det gå resten av året?

Det kommer alltså inte att fungera maj och sedan sept-okt när jag har ansvaret för packeriet helt. 1.200kr för de månaderna som inte kommer att användas alls.

Dryga 5.000kr på ett år är mycket pengar tycker jag. Det finns annat att lägga det på än ett gymkort som förmodligen inte kommer att användas mer än till att ge dåligt samvete... För att inte glömma vad alla bilresor kostar både i pengar och miljö! Minst 3 mil/gång.


Får nog bli en hemmaträningsnörd.

Av Annicka Olofsson - 25 januari 2012 07:17

Pratade med maken igår kväll om jag kunde träna ett pass nu på morgonen/förmiddagen. De ordrar som skulle levereras först var klara så det skulle nog fungera - vi är för tillfället en man kort i packeriet då han har 3 veckors semester.

Vad händer då?

Jo, minsta har hostat massor i natt så både han och jag har legat vakna och han är nu hemma ifrån dagis. Då kan jag ju inte åka iväg och träna.

Det pass som skulle fungera för mig och min otränade lekamen i kväll är fullbokat och passen i morgon är fullbokade de med och med typ 15 resever/pass...

Så då måste det bli "vanlig" träning typ "styrka". När då? I morgon kväll ska jag bort. Fredag kväll ska jag bort, lördag lunch ska vi bort och på lördag kväll har vi bjudit hem gäster.

Har redan småpanik över hur jag ska kunna hinna med att handla, städa och laga mat inför lördagskvällen och så ska jag hinna träna med? När då? Och om minsta ska vara sjuk blir det ännu mindre tid att välja på till träning.


Nu börjar hjärnan snurra på om jag inte skulle ta och köpa mig någon form av crosstrainer eller liknande och ha här hemma. Som komplement till cykeln. Det är ju samma pengar som ett år på gym och en ct finns ju kvar efter 1 år...

Hmm...


Igår tillbringade jag eftermiddagen ute i packeriet och sedan blev det en rask promenad till föräldramöte och sedan hem. Vanliga omgången 5x1min plankan gjorde jag i reklampausen på suburbgatory eller vad det nu heter.

Av Annicka Olofsson - 24 januari 2012 16:27

Var först på feelgood i dag och både tjejen och lokalerna verkar bra. Priset däremot är lite väl högt om jag tar med i beräkningen att jag förmodligen (som vanligt) kommer att avsluta mitt tränande efter några månader.

Pratade med korpen om man fick träna både i Motala och Borensberg på samma kort - de hade ett halvårskort, men se då var man tvungen att betala helår i så fall.

Gick alltså inte att komma undan lite smidigt och se om jag står ut 6 månader först och sedan ev förlänga. Suck!

Passade på att titta på actic vid simhallen eftersom det även ingår att man får simma på deras medlemskort, men fy vilken fruktansvärt tråkig träningslokal!

Vad göra? Vad välja?


Igår lyckades jag i alla fall på egen hand gå 40min på lunchen i strålande solsken och sedan på kvällen blev det 30min cykel och 5x1min plankan. Alltid något.

Av Annicka Olofsson - 23 januari 2012 08:14

På förmiddagen var vi ute hela familjen och vid lunch tände maken grillen och grillade korv till sig och barnen. Jag äter inte lunh och inte korv med bröd heller så jag aggerade mest sällskap.

På eftermiddagen såg maken och jag en film -Larry Crowne, under tiden som barnen lekte.

Sedan åkte maken och barnen till Hageby för att kolla till jobbarna och då passade jag på att ta en snabb promenad på 30 min i halkan innan jag var tvungen att byta om och ge mig iväg på tw-party.


Till fikat fick jag grädde och 86% choklad! Roligt att värdinnan som jag inte umgås med så mycket har mer koll på vad jag äter än vad min egen svärmor som jag i princip träffar dagligen har... Fast det handlar nog mer om viljan, tyvärr.


I vilket fall var det trevligt att vara borta och prata lite strunt och sedan när jag kom hem fick jag värsta chocken då maken lagat baconinlindad kycklingfilé m kokta grönsaker till mig och potatisgratäng till sig.

Han hade surfat recept och lagat allt själv ifrån grunden. Jag blev väldigt imponerad. Första gången han lagar något annat än pannkakor på typ ett halvår!


Blev en omgång plankan innan jag lade mig. Maken skulle ligga lite på golvet han med och gjorde 4 armhävningar, sedan orkade han inte mer...

Av Annicka Olofsson - 22 januari 2012 10:10

Eftersom min hjärna ofta går på högvarv så kom den in på detta spår med att jag skulle skapa mig en blogg och skriva om min träning och LCHF.

På så vis blir det kanske en större sporre att hålla i och inte ge upp direkt som jag brukar göra med träning.


Idagsläget består min träning av lite promenader, plankan och en stund på motionscykeln när andan faller på. Inte så intensivt och inte så regelbundet alltså.

På tisdag har jag en tid på feelgood för genomgång och information om vad jag vill göra och vad som passar mig. Undras om de kan se på en vid första anblicken att man är ett hopplöst fall?

Tänkte passa på att även gå till Actic och se vad de kan erbjuda och sedan jämföra tider och priser med det jag vill uppnå och sedan förhoppningsvis komma fram till ett bra beslut.

Ett beslut som ska fungera även i maj när maken sätter potatis 16 timmar/dag och under september när all potatis ska plockas  och han återigen arbetar minst 16 timmar/dag för då är barnen och packeriet är mitt fulla ansvar. Kommer jag att kunna komma iväg dagtid även då?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards