Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Det blåser!

Av Annicka Olofsson - 30 mars 2012 13:12

Alex hade värsta rethostan så han blev hemma ifrån skolan igår och fick följa med mig på casting för Trinny & Susannah. Han hade DVD-spelare och hörlurar med sig så honom gick det verkligen ingen nöd på. Först lunch på McD för honom och så en påse godisnappar till efterrätt. Han var helnöjd!

Inom en månad ska jag få besked om jag går vidare eller ej. Fast sannolikheten är väl inte så stor eftersom jag sa att jag är ju inte ett hopplöst fall som går omkring i mjukisbyxor och flanellskjorta/T-shirt hela tiden utan mer bara allmänt grå och trist.

Det kom dock en tjej och anmälde sig som var snygg och piffigt klädd. Alla vi andra blängde lätt surt ;-) Vad hade hon där att göra?


Eftersom Alex fick en massa hostmedicin i går så är han helt trasig i magen idag. Inget vidare om han skulle råka fisa i brallorna i skolan så han är hemma även idag. Jag skulle ha träff med en leverantör, men det fick jag ställa in eftersom även maken är upptagen. Har städat på övervåningen istället och passade på att ut och springa spåret på lunchen när maken var inne och åt. Så Alex slapp vara ensam hemma...

Det blev 4,9km på 27min och 20sek. Duger.

Ska man öka på längden eller försöka öka farten? Vilket är bäst?


I morgon ska vi ha gäster, men eftersom det är maken som styr med det så vet jag inte när de kommer eller vad de ska ha att äta om de ens ska ha något att äta här eller om vi alla ska till svärmor & svärfar eller om bara de ska dit eller om alla inkl svärmor & svärfar ska äta här.

SMIDIGT värre.

Jag är inte hemma förens efter lunch så ska de ha lunch får maken fixa det. Fast av vaddå? Vem ska handla och när?

Speciellt när maken nyss sa att han ska jobba hela dagen i morgon. Det blir säkert bra!

Jag fortsätter jobba med mina små lappar jag skrivit. Detta är inte mitt problem så jag bryr mig inte! Jag tänker inte engagera mig för det är inte mitt ansvar. Den som själv satt sig i klistret får väl leta efter lösningsmedlet själv. Gårdens universallösningsmedel på allt heter inte Annicka längre.

Jag tänker inte tjata för att få svar, jag väntar på att någon meddelar mig om det är något jag behöver veta...


Kanske skulle sätta fart och städa nedervåningen med och sedan åka på kalas på förskolan. Det är jubileum i lokalerna eller nått. Livat värre!

Fast bara sitta här och slöa är inte dumt det heller... Fast jag måste duscha av mig svetten sedan löparrundan...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annicka Olofsson - 21 maj 2012 07:54

Efter mitt partyäventyr blev jag så klart sjuk. En kombination av för lite kläder och taskig kosthållning. Först ont i ena halsmandeln i 1 vecka och sedan snorig och hängig i nästan 1 vecka. Under tiden så kom jag på att jag slutade spela golf för ...

Av Annicka Olofsson - 5 maj 2012 17:21

I söndags fortsatte trädgårdsarbetet och när jag tyckte att jag gjort tillräckligt med nytta och var värd lite vila så råkade jag sätta igång och putsa silvret som maken ärvt. En kolsvart vas och en kolsvart kaffekanna. Det tog 1½ timme att få snyggt...

Av Annicka Olofsson - 28 april 2012 17:05

Först ett pass Bodypump och sedan Bodystep på det. Hem och ta på sig jobbarbyxorna och ut och gräva trädgårdsland och köra några skottkärror fulla med jord - 7st. Tungt! Nu har jag duschat av mig all svett och jord, skönt!     ...

Av Annicka Olofsson - 26 april 2012 05:32

Idag ska jag åka tåg till Stockholm och sedan ta pendeln ut till Älvsjö. Jag har fruktansvärt svårt för att åka kollektivt och vara tvungen att passa tider. Jag blir skitstressad! I Love My Car! Skulle gå upp en timme tidigare än vanligt, men jag...

Av Annicka Olofsson - 24 april 2012 07:58

Igår hade de nog eldat på ordentligt med värmen på gymmet för alla var helt sjöblöta efter passet. Karl'n bredvid fick svett i ögonen så det sved sa han. Körde Bodystep och CXWORX. Gick en inspektionsrunda på lunchen till ena lagret och kollade t...

Ovido - Quiz & Flashcards